No to zaczął się przedwyborczy festyn. Rozdawnictwo ruszyło pełną parą. Jako pierwsi załapali się górnicy, ale lista była dłuższa. Po exposé Ewy Kopacz Leszek Balcerowicz zastanawiał się nad rodzajem żeńskim od „Święty Mikołaj”.
Najgorsze w tej całej imprezie jest jednak to, że z dużym zacięciem politycy uprawiają nieodpowiedzialną retorykę w sferze najistotniejszej w perspektywie nadchodzących dekad. Rząd Donalda Tuska rozmontował w znaczącym stopniu reformę OFE – w dużym stopniu po to, by dzięki księgowym sztuczkom móc kontynuować rozdawnictwo. Wpływ demontażu OFE na wysokość emerytur będzie prawdopodobnie niewielki, ale pozwoli zadłużyć nasze państwo jeszcze bardziej, co prędzej czy później odezwie się czkawką.
Na wielki plus temu rządowi należy jednak zaliczyć podniesienie wieku emerytalnego i walkę z wcześniejszym przechodzeniem na emerytury. To akurat może przysłużyć się emerytom. Za to na odchodne były premier pozostawił bombę w postaci minimalnych waloryzacji kwotowych. 32 złote to może nie tak wiele dla emeryta, ale dla systemu to poważny cios.
Za to PiS proponuje odwrócenie tej pozytywnej zmiany. Ludziom się dłuższa praca nie podoba, więc wiek przejścia na emeryturę trzeba obniżyć – twierdzi prezes PiS w przedwyborczym zacięciu. Chce nawet już teraz forsować stosowną ustawę. Szczerze powiedziawszy mnie tez się praca zbytnio nie podoba. Może by zatem obniżyć wiek emerytalny do 35. roku życia. Absurdalne? Chyba wszyscy się zgodzą. Dlaczego? Bo nie miałby kto zarobić na miliony emerytów, zwłaszcza że mamy niż demograficznych i młodych jest po prostu, zwyczajnie, za mało.
To teraz te argumenty należy powtórzyć w zakresie propozycji PiS. Może absurdalność nie jest odczuwalna tak wprost, ale wystarczy wziąć w rękę kalkulator, by zobaczyć, że nie stać nas na 65-letnich emerytów, a zwłaszcza 60-letnie emerytki. Mam jeszcze gorsze wieści – nie stać nas nawet na 67-letnich emerytów – wiek emerytalny będzie w przyszłości dalej podnoszony. By system się nie zawalił – jeśli wszystko pójdzie dobrze, to znaczy długość życia będzie nadal dynamicznie rosła, to realistyczny wiek emerytalny zacznie oscylować w granicach 70.-72. roku życia. Może dla niektórych to przykra wiadomość, ale z matematyką jeszcze nikt nie wygrał, choć wielu próbowało.
System emerytalny jest wygodny jako pole walki wyborczej. Obiecać i dać można bardzo wiele. Rachunki przyjdą za 10 do 15 lat. A będą to rachunki tak słone, że nie będziemy w stanie ich zapłacić. No ale nie będzie to problem ani Donalda Tuska, ani Jarosława Kaczyńskiego. Będzie to problem nasz – ludzi przed czterdziestką. Gdzie jest nasza partia?
17 października o godz. 20:37 36110
OFE to jest przecież typowa piramida finansowa, która wciąż działa tylko dlatego, że nie musi ona wciąż praktycznie niczego wypłacać. Jedynym systemem emerytalnym, który nie może zbankrutować jest bowiem system oparty nie na inżynierii finansowej, czyli na spekulowaniu składkami przyszłych emerytów w kasynie zwanym giełdą, a tylko system oparty na aktualnych wpływach do budżetu państwa. Oczywiście, taki system nie może nikomu zagwarantować wysokich emerytur, ale może on zagwarantować każdemu emerytowi emeryturę w wysokości minimum socjalnego, jako iż emerytury wyższe niż to minimum mogą być wypłacane bez szkody dla gospodarki tylko wtedy, gdy pozwalają na to bieżące dochody budżetu.
Jeśli więc chcemy mieć emerytury wyższe niż minimum socjalne, to musimy już dziś rozsądnie gospodarować, czyli inwestować w naszą przyszłość, budując nowoczesną, wysokokonkurencyjną gospodarkę opartą na przemyśle wysokich technologii (high tech), co wymaga jednak dużych inwestycji nie tylko w przemyśle, ale także w nauce i edukacji. Niestety, ale polityka UE nam na to nie pozwala, jako iż w planach unijnych (układanych przecież głównie w Niemczech), to Polska miała się stać oraz zresztą stała się tylko (neo)kolonią Niemiec, czyli zapleczem surowcowym oraz źródłem taniej siły roboczej a także rynkiem zbytu dla niemieckich nadwyżek – głównie chyba używanych samochodów, sprowadzanych masowo do biednej Polski z bogatych Niemiec, przez co Niemcy dostają dość dobre pieniądze za swoje kilku albo kilkunastoletnie graty, a więc stać jest ich na zakup nowych samochodów (często montowanych w Polsce, n.p. w montowni Opla w Gleiwitz – pardon, Gliwicach), przez co kręci się gospodarka IV Rzeszy (pardon, RFN), ale nasza gospodarka nie ma tych warunkach szans na rozwój, stad też emerytury pokolenia Gospodarz tego blogu będą w najlepszym wypadku w wysokości minimum socjalnego, a najprawdopodobniej nawet mniejsze, szczególnie, jeśli w Polsce będzie się wciąż stawiać na prywatyzację systemu emerytalnego, zgodnie z panująca obecnie neoliberalną ideologią, jakże zgubną dla Polski i Polaków.
17 października o godz. 20:54 36112
Panie Kasprowicz, to juz 25 lat lajdactwa czyli cudownej transformacji na konto mlodzierzy, dzieci, niemowlat i pokolen jeszcze nie urodzonych. Jedyna nadzieja w modlitwie. Niech przynajmniej sasiad ma gorzej.
https://www.youtube.com/watch?v=V2sedTLIRWU
17 października o godz. 21:40 36121
@ Gospodarz
Mam takie proste pytanie: ilu ma Pan u siebie 65 latkow? Z tego co wiem od wielu osob w Polsce przekroczenie czterdziestki jest granica w ktorej gdy czlowiek znajdzie sie bez pracy ma tylko jedno wyscie: wyjechac na zmywak za granice.
I co dalej? Sadzi Pan ze taki czlowiek dozyje do 72 roku zycia? Good luck.
Natomiast do 68 roku zycia z pelna doza prawdopodobienstwa bedzie pozycje zajmowal urzednik na garnuszku panstwowym ktory nie zwolni miejsca mlodszemu, bo dlaczego mialby obnizac swoj standart zyciowy? A przeciwz wiadomo ze polski urzednik i tak nie pracuje. Jezeli natomiast juz to robi, to tym gorzej dla tego panstwa, bo przez swoja „prace” wiecej napsuje niz zrobi dobrego. Jak natomiast polski urzednik potrafi psuc panstwo wielokrotnie sam Pan tutaj na tym blogu pisal, w czym sie calkowicie z Panem zgadzalem. Oprocz urzednika psujacego panstwowo, przez 3 lata dluzej tez bedzie pracowal tez nauczyciel zwykly i akademicki, ktory to bedzie uczyl dodatkowo przez te 3 lata wszystkiego tylko nie zawodu, bo przeciez zawody sa w Polsce niepotrzebne, jako ze przemysl przestal istniec (nie samoczynnie, ktos go zniszczyl), natomiast uslug jest conajmniej o polowe za duzo. Zatem kto Panskim zdaniem przyniesie temu bezsensownemu systemowi oszczednosci skoro udowodnilem ze panstwo na tym podniesieniu wieku emerytalnego tylko straci? Pozdrawiam.
17 października o godz. 21:42 36122
axiom – a do kogo mamy się modlić? Pani Premierko, odpowiedz nam na to pytanie, skoro ex-premier Tysk uciekł nam właśnie na Maltę, a z Malty udaje się na emigrację do Brukseli?
17 października o godz. 21:52 36124
Podniesienie wieku emerytalnego w obecnych polskich warunkach wysokiego, strukturalnego I chronicznego bezrobocia oznacza w praktyce tylko wyższe bezrobocie wśród młodzieży oraz to, co napisał już Marcin, czyli że do 68 roku życia to z pełną dozą prawdopodobieństwa będzie swą pozycje zajmował (w najlepszym przypadku bezproduktywny, a na ogół wręcz szkodliwy) urzędnik na garnuszku państwowym który nie zwolni przecież swego stołka młodszemu, bo dlaczego niby miałby on obniżać swój standard życiowy? Oprócz urzędnika psującego państwowo, to przez 3 lata dłużej tez będzie „pracował” też nauczyciel zwykły i akademicki, który to będzie uczył dodatkowo przez te 3 lata wszystkiego, tylko nie zawodu, bo przecież zawody są dziś w Polsce niepotrzebne, jako że przemysł przestał istnieć (nie samoczynnie, ktoś go przecież zniszczył a na pewno nie były to UFOtki czy też inne krasnoludki czy jakieś ‘zielone ludziki’), natomiast usług jest dziś w Polsce conajmniej o polowe za dużo, szczególnie zaś finansowych.
17 października o godz. 21:55 36125
Bzdura! Zlikwidowanie ZUSu, KRUSu, ARiMR, tym podobnych urzedów i odcięcięcie KK od cyca pozwoliloby na utrzymanie niższego wieku emerytalnego.
Czemu Pan broni tych brakorobów i co Pan dostaje za tę kiepską propagandę?
17 października o godz. 21:59 36126
Może będą pracować ci, którzy NIE wyjadą, jeśli będą mogli dostać pracę- np. nauczycieli, bo starzy, zawodowo wypaleni belfrzy zwolnią dla nich miejsca, lub inżynierowie, pracownicy usług, itp, którzy nie będą musieli szukać pracy w UK czy Niemczech? Utyskujemy, że nas coraz mniej- ano tak jest, bo młodzi zdając sobie sprawę, że pokolenie rodziców będzie im blokowało miejsca pracy przez kolejne 20 lat, pryskają do krajów UE. Mało kto zdaje sobie sprawę, że szczególnie „miło” potraktowano nauczycieli- zatrudniając się miałam obietnicę przechodzenia na emeryturę po 30 latach pracy ( w tym studia). Teraz będę pracowała 40 lat (bez studiów). Obawiam się, że nie dożyję, a przynajmniej nie wytrzymam psychicznie i fizycznie. Tylko proszę mi nie mówić, że zawsze mogę się przekwalifikować… Taniec na rurze jest poza moim zasięgiem, a sekserstwo mnie nie pociąga. Na funkcje opiekuńcze wkrótce tez się nie będę nadawać. Głosuję na Kaczora/
17 października o godz. 22:00 36127
@ doadmina
„Jeśli więc chcemy mieć emerytury wyższe niż minimum socjalne, to musimy już dziś rozsądnie gospodarować, czyli inwestować w naszą przyszłość, budując nowoczesną, wysokokonkurencyjną gospodarkę opartą na przemyśle wysokich technologii”
Te skladki emerytalne odprowadzane do ZUS to jest sciema nie majaca zadnego logicznego sensu. Skoro emerytury sa placone i tak z bierzacych budzetow to jaki sens utrzymywac te skompromitowana instytucje z stadem nierobow zakonserwowanych jeszcze z komuny? Nie lepiej sciagac podwyzszone podatki o skladke emerytalna prostodo budzetu a nie jakiegos ubezpieczeniowego UFO?
Co to UFO ubezpiecza? Z cala pewnoscia ubezpiecza jego zarzad przed utrata pracy. Po przekroczeniu 65 roku zycia kazdemu zagwraantowac minimalna emeryture, bo podatek placil, a jak chce zyc ponad przecietnosc, to niech korzysta z oszczednosci ktore zgromadzil i wplacil nawet na konto lucyfera. Tak bym zrobil gdybym mial wladze. Emerytura nie jest przywilejem, ona ma na celu zabezpieczenie zycia ludziom niezdolnym do pracy. Gdy ktos chce miec luksusy powinien sobie na nie zaoszczedzic. Zastanawiam gdzie byla Solidarnosc ktora niby walczyla o „rowne zoladki”? Kiszczak powinien wziac na swoje utrzymanie 10 emerytow. Tego nikt w tym kraju nie widzi.
A Tusk gdy pojdzie na emeryture po europejskiej pozycji, choc na niej jeszcze nie wiadomo czy bedzie, powinien wziac na swoje utrzymanie 100 emerytow. Pozdrawiam.
17 października o godz. 22:23 36128
Kaliban
Zlikwidowanie ZUSu, KRUSu, ARiMR, tym podobnych urzędów oznaczało by, że osoby starsze, jak to bywało dawniej, wynosiło by się w zimie za stodołę, aby tam szybko przeniosły się na „tamten świat”, chyba, że proponujesz, tak jak Marcin, aby emerytury wypłacać bezpośrednio z budżetu, bez tego zbędnego przecież pośrednictwa ZUSu, KRUSu czy też innych OFE.
Marcin
Tak, ZUS nie jest konieczny, skoro emerytury są faktycznie płacone i tak z bieżących dochodów budżetu państwa. Ale twój pomysł z dodatkowymi ubezpieczeniami emerytalnymi nie ma raczej szans powodzenia, jako iż te oszczędności to albo „zje’ inflacja, albo tez zostaną one zdefraudowane przez firmę ubezpieczeniową, tak jak n.p. firma Alianz zdefraudowała ostatnio moje 10 tys. zł, które onegdaj nieopatrznie im powierzyłem w chwili mej słabości.
A swoją drogą, to mam cichą nadzieję, zresztą całkiem chyba racjonalną w świetle obecnych wydarzeń, że unijny fundusz emerytalny, na który Tusk tak dziś liczy, padnie parę razem z całą Unią już parę lat po jego przejściu na unijną emeryturę.
Mam też nadzieję, że zgadasz się z tym, iż jeśli więc chcemy mieć emerytury wyższe niż minimum socjalne, to musimy już dziś rozsądnie gospodarować, czyli inwestować w naszą przyszłość, budując nowoczesną, wysokokonkurencyjną gospodarkę opartą na przemyśle wysokich technologii. Ale Gospodarz tego blogu widzi przyszłość Polski nie w konkurowaniu jakością czy nowoczesnością, ale w dalszym obniżaniu, już i tak przecież bardzo niskich zarobków polskiej klasy pracującej.
17 października o godz. 22:32 36129
była wyborca PO
Uczyć to możesz i do 70-ki, a nawet I dłużej, ale czego ty wtedy swych uczniów nauczysz? Widzę też „oczyma wyobraźni” tych 67-letnich policjantów goniących 20-kilku letnich złodziei, 67-letnich strażaków wspinających się dzielnie po drabinach na 10-te piętro, 67-letnich pilotów „drimlajnerów’ zasypiających ze zmęczenia za sterami czy tez te atrakcyjne, 67-letnie „stjuardessy” padające ze zmęczenia na pokładzie owych ”drimlajnerów”.
17 października o godz. 22:35 36130
@ doadmina
Oczywiscie ze iwestowanie w jakiekolwiek fundusze emerytalne jest gra w ruletke. Ja napisalem ze emerytura socjalna dla wszystkich, natomiast jak ktos sobie zaoszczedzil czy to w skarpecie, czy kupil proerty na Hawajach liczac ze uratuje go przed inflacja, to jego sprawa. Liczenie na to ze polska gospodarka nagle dostanie przyspieszenia jest jak liczenie na to ze mieszkancy Bangladesz wprowadza powszechna sterylizacje. ani jedno ani drugie nam nie grozi. Pozdrawiam.
17 października o godz. 22:36 36132
W nawiązaniu do komentarza pana podpisującego się Marcin, który zapytał : ilu ma Pan u siebie 65 latkow? Otóż średnia życia mężczyzn w Polsce to 72,4 roku i 80,9 roku dla kobiet http://polska.newsweek.pl/polacy-umieraja-mlodo–zyjemy-szesc-lat-dluzej,95553,1,1.html. W związku z tym dalsze dywagacje autora nie zasługują na komentarz, gdyż wynikają z błędnych założeń.
17 października o godz. 22:41 36135
@ dodamina
Zapomniales o artystach. Chociaz Marylka Rodowicz ciagle zyje, ale lista tych co odeszli przed starym wiekiem emerytalnym jest dluga. Ostatnie wiesci donosza ze Kolbergier przy 60 odszedl. Nie jest to dladecydentow sygnal, ze te 67 lat dla wszystkich to fatamorgana?
17 października o godz. 22:46 36136
Kasprowicz
Czyś ty, (podobno) doktorze ekonomii, zwykły dureń, czy też „tylko” pożyteczny idiota”? Przecież podniesienie wieku emerytalnego w obecnych polskich warunkach jakże wysokiego, strukturalnego i chronicznego bezrobocia oznacza w praktyce tylko wyższe bezrobocie wśród młodzieży oraz to, co napisał już Marcin, czyli że do 68 roku życia to z pewnością będą swe pozycje zajmowali w najlepszym przypadku bezproduktywni, a na ogół wręcz szkodliwi urzędnicy na garnuszku państwowym który nie zwolnią przecież swych stołków młodszym, bowiem niby dlaczego mieli by oni obniżać swój standard życiowy? Nauczyciel może, owszem, uczyć do 70-ki, a nawet i dłużej, ale czego to on wtedy swych uczniów nauczy? Widzę też „oczyma wyobraźni” tych 67-letnich policjantów goniących jak w filmach z Bondem 20-kilku letnich złodziei, 67-letnich strażaków wspinających się dzielnie po drabinach na 10-te piętro, 67-letnich pilotów „drimlajnerów’ zasypiających jednak ze zmęczenia za sterami czy tez te atrakcyjne, 67-letnie „stjuardessy” padające ze zmęczenia na pokładzie owych ”drimlajnerów”.
System emerytalny przed bankructwem może uratować więc tylko zwiększenie dochodów budżetu państwa z tytułu zwiększenia zarówno wydajności pracy jak też i zniesienia ulg podatkowych dla bogaczy oraz firm zagranicznych oraz podwyżki podatków dla najwięcej zarabiających. A wydajność pracy, jak to już pisałem, można podnieść tylko inwestując już dziś w naszą przyszłość, czyli budując nowoczesną, wysokokonkurencyjną gospodarkę opartą na przemyśle wysokich technologii (high tech), co wymaga jednak dużych inwestycji nie tylko w przemyśle, ale także w nauce i edukacji. Niestety, ale polityka UE (dokł. KE) nam na to nie pozwala, jako iż w planach unijnych (układanych przecież głównie w Niemczech), to Polska miała się stać oraz zresztą stała się tylko (neo)kolonią Niemiec, czyli zapleczem surowcowym oraz źródłem taniej siły roboczej a także rynkiem zbytu dla niemieckich nadwyżek – głównie chyba używanych samochodów, sprowadzanych masowo do biednej Polski z bogatych Niemiec, przez co Niemcy dostają dość dobre pieniądze za swoje kilku albo kilkunastoletnie graty, a więc stać jest ich na zakup nowych samochodów (często montowanych w Polsce, n.p. w montowni Opla w Gleiwitz – pardon, Gliwicach), przez co kręci się gospodarka IV Rzeszy (pardon, RFN), ale nasza gospodarka nie ma tych warunkach szans na rozwój, stad też emerytury pokolenia Gospodarza tego blogu będą w najlepszym wypadku w wysokości minimum socjalnego, a najprawdopodobniej nawet mniejsze, szczególnie, jeśli w Polsce będzie się wciąż stawiać na prywatyzację systemu emerytalnego, zgodnie z panująca obecnie neoliberalną ideologią, jakże zgubną dla Polski i Polaków oraz dopóki tacy jak Pan będą wciąż widzieć przyszłość Polski nie w konkurowaniu jakością czy nowoczesnością, ale w dalszym obniżaniu, już i tak przecież bardzo niskich zarobków polskiej klasy pracującej.
Dobranoc!
17 października o godz. 22:48 36137
Kasprowicz
Czyś ty, (podobno) doktorze eko-nomii, zwykły dureń, czy też „tylko” pożyteczny idiota”? Przecież podniesienie wieku emerytalnego w obecnych polskich warunkach jakże wysokiego, strukturalnego i chronicznego bezrobocia oznacza w praktyce tylko wyższe bezrobocie wśród młodzieży oraz to, co napisał już Marcin, czyli że do 68 roku życia to z pewnością będą swe pozycje zajmowali w najlepszym przypadku bezproduktywni, a na ogół wręcz szkodliwi urzędnicy na garnuszku państwowym który nie zwolnią przecież swych stołków młodszym, bowiem niby dlaczego mieli by oni obniżać swój standard życiowy? Nauczyciel może, owszem, uczyć do 70-ki, a nawet i dłużej, ale czego to on wtedy swych uczniów nauczy? Widzę też „oczyma wyobraźni” tych 67-letnich policjantów goniących jak w filmach z Bondem 20-kilku letnich złodziei, 67-letnich strażaków wspinających się dzielnie po drabinach na 10-te piętro, 67-letnich pilotów „drimlajnerów’ zasypiających jednak ze zmęczenia za sterami czy tez te atrakcyjne, 67-letnie „stjuardessy” padające ze zmęczenia na pokładzie owych ”drimlajnerów”.
17 października o godz. 22:49 36138
C.d. do Kasprowicza
System emerytalny przed bankructwem może uratować więc tylko zwiększenie dochodów budżetu państwa z tytułu zwiększenia zarówno wydajności pracy jak też i zniesienia ulg podatkowych dla bogaczy oraz firm zagranicznych oraz podwyżki podatków dla najwięcej zarabiających. A wydajność pracy, jak to już pisałem, można podnieść tylko inwestując już dziś w naszą przyszłość, czyli budując nowoczesną, wysokokonkurencyjną gospodarkę opartą na przemyśle wysokich technologii (high tech), co wymaga jednak dużych inwestycji nie tylko w przemyśle, ale także w nauce i edukacji. Niestety, ale polityka UE (dokł. KE) nam na to nie pozwala, jako iż w planach unijnych (układanych przecież głównie w Niemczech), to Polska miała się stać oraz zresztą stała się tylko (neo)kolonią Niemiec, czyli zapleczem surowcowym oraz źródłem taniej siły roboczej a także rynkiem zbytu dla niemieckich nadwyżek – głównie chyba używanych samochodów, sprowadzanych masowo do biednej Polski z bogatych Niemiec, przez co Niemcy dostają dość dobre pieniądze za swoje kilku albo kilkunastoletnie graty, a więc stać jest ich na zakup nowych samochodów (często montowanych w Polsce, n.p. w montowni Opla w Gleiwitz – pardon, Gliwicach), przez co kręci się gospodarka IV Rzeszy (pardon, RFN), ale nasza gospodarka nie ma tych warunkach szans na rozwój, stad też emerytury pokolenia Gospodarza tego blogu będą w najlepszym wypadku w wysokości minimum socjalnego, a najprawdopodobniej nawet mniejsze, szczególnie, jeśli w Polsce będzie się wciąż stawiać na prywatyzację systemu emerytalnego, zgodnie z panująca obecnie neoliberalną ideologią, jakże zgubną dla Polski i Polaków oraz dopóki tacy jak Pan będą wciąż widzieć przyszłość Polski nie w konkurowaniu jakością czy nowoczesnością, ale w dalszym obniżaniu, już i tak przecież bardzo niskich zarobków polskiej klasy pracującej.
Dobranoc!
17 października o godz. 22:52 36140
Marcin
Pamietasz ten dowcip o tym, jak to publiczność amerykańska nie doceniła najwybitniejszej radzieckiej striptiserski, zasłużonej artystki ludowej ZSRR, członkini KC KPZR, która rozbierała się na scenie ponad 50 lat?
Dobranoc!
17 października o godz. 23:14 36144
Podniesienie wieku emerytalnego w obecnych polskich warunkach wysokiego, strukturalnego I chronicznego bezrobocia oznacza w praktyce tylko wyższe bezrobocie wśród młodzieży oraz to, co napisał już Marcin, czyli że do 68 roku życia to z pełną dozą prawdopodobieństwa będzie swą pozycje zajmował (w najlepszym przypadku bezproduktywny, a na ogół wręcz szkodliwy) urzędnik na garnuszku państwowym
„„„„„„„„„„„„„„„„„„„„„„„„„„„„`
Zgodzam sie z powyzszym!
P.S. Przecie tu chodzi (tylko i wylacznie) o to, by panstwo musialo wyplacac emerytury tylko nielicznej grupie ludzi. A moze w pewnym
momencie panstwo poprzestanie na zbieraniu skladek
(czyli ekstra-podatku)?
17 października o godz. 23:24 36145
@ doadmina
Nie wiem ktora artyske masz namysli? Pamietam jedna Walentyne podniebna miss o ktorej spiewano piesni. Z tego co mowia wiesci rozpila sie izdaje sie zejuz nie zyje.
17 października o godz. 23:38 36147
@ doadmin
Czy to prawda ze w Polsce odkryto eliksir mlodosci?
18 października o godz. 6:01 36195
A może by tak wyprowadzić naukę religii ze szkół to w budżecie państwa zostanie ze 2 miliardy.
18 października o godz. 7:35 36206
Czytam ze rezim lekarza pediatry proponuje ustawe o przedluzeniu tygodnia pracy do 6 dni. Oczywiscie osly w Sejmie zaglosuja na rozkaz i to przejdzie.
To cofnie Polske o 50 lat !!!
Jestem wiecej niz zdziwiony mialkoscia argumentow Dr Kasprowicza. Przeciez nawet dzieci wiedza wiecej. On teraz ma problem ze za 10-15 lat bedzie musial placic za prezenty lekarza pediatry. A przeciez juz przez 25 lat pokolenie solidarnego miotu nie placilo naleznych podatkow i zaakceptowalo lajdactwo na konto swych dzieci.
W bierzacym roku finansowym rezim zadluzyl Polske o co najmniej 46 mld zl. I podobny deficyt jest planowany na nastepny rok. To rowniez prezenty dla obecnego podatnika na konto przyszlego podatnika. Nie rozumiem dlaczego Dr Kasprowicz widzi 100 mln zl podarowane gornikom a nie widzi 100 mld zl podarunku z ktorego sam korzysta.
Ponad wszystko, rezimy ostanich 25 lat miotaja sie przy korycie bez ambicji dla Polski, bez planu, bez strategi,….. a jedymym celem wydaje sie byc trzymanie zachlannego pyska przy korycie jak dlugo sie da.
I tu najbardziej zawodzi tzw ynteligencja i tacy uczeni jak Kasprowicze ktorzy milczaco akceptuja beznadzieje kolejnych nie-rzadow.
18 października o godz. 9:01 36212
@doadmina
Dokladnie tak z budżetu. Mogą tego dopilnować A agencja restrukturyzacji i modernizacji rolnictwa jest tylko przykładem bezużytecznych urzędasów do odstrzału. Jest pełno takich.
Niestety nie mam złudzeń co likwidowania cieplych posadek dla rodziny i znajomych polityków. Niemniej jednak nie zamierzam wylewać krokodylich łez jak redaktor nad budżetem państwa. Co wybory politycy robią skok na kasę, a że kończą się możliwości pożyczania i kreatywnej księgowości to zaczyna się „oszczędzanie” poprzez zwiększanie obciążeń na obywatelu. Redaktor łaskawie nam wmawia, że gówno jest smaczne.
A ja mówię „nie”. Niechże PiS odzczyni „reformy” Tuszczenki. Niech państwo zbankrutuje. Im szybciej ten burdel się rozsypie tym szybciej zaczniemy na nowo. Już bez starej skompromitowanej ekipy. Przynajmniej tak się łudzę.
18 października o godz. 9:38 36214
Znowu ten prymitywny,australijski pienacz zabiera glos.mimo ze juz raz mu to zakazano i takze niezgodne jest z regulaminem,ale przedewszystkim ze zwykla uczciwoscia.Tego on nie zna!
18 października o godz. 9:47 36215
Panie dr Kasprowicz ,tym razem w 100 % zgadzam sie z Panem!Co mnie dziwi ,to prostacka ,prymitywna argumentacja moich poprzednikow!
Do myslacych:
-w 1919 powolano AGH;dlaczego=bo w Krakowie nie bylo gornictwa i hutnictwa
-w latach po 1950 Zachod Europy zdecydowal o likwidacji gornictwa wegla kam.;rozpoczeto import!W tym czasie PRL zdecydowala o budowie nowych kopaln wegla kam.!
-po 1970 Zachod likwidowal budownictwo typu FADOM.PRL zaczal ta glupote budowlana
18 października o godz. 9:54 36216
Dalej:po tragedii w Japonii Niemcy stoniowo wycofuja sie z energii atomowj!
-przed kilku dniami parlament francuzki podjal decyzje o ograniczeniu prod.energii atomowej i program oszczedzania tejze.PL,jej Sejm,podjal decyzje o budowie el.atomowe!
Moj komentarz:sejm i wy z ta renta,tak jak za komuny ,jestescie 50 lat do tylu!
Nie chce cytowac Bismarcka!!!!
18 października o godz. 10:02 36217
Przykro mi ale muszę to powiedzieć moja mama nieraz powtarzała że czasem dobrze jest posłuchac idioty ponieważ wtedy dopiero zdajesz sobie sprawę jak daleka dzieli cię od niego przestrzeń . Niestety argumenty absurdalne należą do tego kanonu, dla czego autor proponuje obnizkę wieku do 35 lat a nie powrót do starych zasad? . Gdyby w kraju brakowało rąk do pracy, bezrobocie było na poziomie 6% można uzasadnić wiek 67 zapotrzebowaniem na pracę . Na dziś jednak już osoby 50 + nie mówiąc o 60+ zostają bez środków do życia lub pracują na przypadkowych śmieciowych umowach poniżej wyuczonych i zdobytywanych latami kwalifikacji. Ich tania konkurencja wypycha z rynku pracy młodych zmusza ich do emigracji pozbawia szans na kontynuowanie życia w miejscu urodzenia . To samo też dotyczy i 50 latków, najnowsze badania pokazują że stanowią oni coraz liczniejszą grupę emigrantów .
Argumenty o braku pieniędzy nie wywierają na mnie wrażenia , niech rząd zrezygnuje z planowanych na 130 mld zł zbrojeń . Wystarczy nam armia 50 tyś z nikim i tak wojny nie wygramy a do poprawy samopoczucia władzy wystarczy i 50 tyś żołnierzy . Dobrze więc że Kaczyński ma zamiar odwrócić ten proces, ja go szczerze w tym wysiłku będę popierał . Mój Profesor mawiał kiedyś ” pamietajcie , nie każdy z was zostanie profesorem uniwersyteckim ale na pewno każdy z was się zestarzeje ” Dedykują to autorowi .
18 października o godz. 10:12 36218
ted:zajmij sie kilka dni demografia,a przestaniesz pisac bzdury!Czy trzeba byc idiota,jak piszesz,zeby nie potrafic zapytac samego siebie:jak wszyscy robia inaczej,czy nie jestem sam idiota???Wszystkie kraje Europy:68-72 lata!Naturalnie,ty Polak,jak zawsze w historii,wiesz lepiej,bo g…..wiesz!
18 października o godz. 10:20 36221
Klaskać i prosić o więcej.Jest to jedna z nielicznych cacanek prezesa ,która ma logikę na miarę wygrania wyborów.Bo wszyscy zagłosują za obniżeniem wieku emerytalnego.Tak to bowiem przejawia się chichot i paranoja historii.Największe osiągniecie Tuska ,po dramatycznych bojach,posadzi prezesa na fotelu premiera.Czy to duch Lecha ,biesiadnika na Helu z Donaldem czuwa ,?Kto wie?
18 października o godz. 10:49 36223
Mixx
Tak, tu chodzi tylko i wyłącznie o to, by państwo mogło wypłacać emerytury tylko nielicznej grupce ludzi, jako iż większość ludzi pracy nie dożyje przecież tego wciąż poodnoszonego wieku emerytalnego. Mam więc nadzieję, że przyszły rok będzie ostatnim rokiem istnienia tego zbrodniczego przecież PO.
Marcin
Tiereszkowa wciąż żyje i ma dziś 77 lat, a podczas XXII Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Soczi, to była ona jedną z 8 osób niosących flagę olimpijską. A ta udekorowana radziecka striptiserka to jest przecież tylko osoba fikcyjna… Rozpił się zaś z dobrobytu Tuszczenko, stąd też wysłano go, za nasze pieniądze, na odwykówkę na pewną wysepkę na Morzu Śródziemnym.
Axiom
Racja: od ćwierćwiecza brakuje Polsce polityki ekonomicznej oraz strategii rozwoju gospodarki, przez co wszystkie reżymy z ostatnich 25 lat to tylko miotają się przy korycie bez ambicji dla Polski, bez planu i bez strategii a jedynym ich celem jest trzymanie swego zachłannego pyska przy korycie jak długo się tylko da, a najbardziej zawodzi tu tzw. ‘entelygencja’ i tacy ‘łuczeni’ jak Kasprowicze, którzy bezkrytycznie akceptują beznadziejne postępowanie kolejnych polskich (nie)rządów. 🙁
Kaliban
A więc zgadzamy się, że ZUSy oraz inne KRUSy należy zamknąć, a emerytury oraz renty wypłacać bezpośrednio z dochodów budżetu państwa. I zgoda – zmiana rządzących nami elit może zajść, zgodnie z teoria elit V. Pareto, tylko przez rewolucję.
Ted
1. Pełna zgoda: gdyby w Polsce brakowało rąk do pracy, a bezrobocie było na poziomie góra 5-6%, to można by uzasadniać późniejszy (n.p. 67 lat) wiek przechodzenia na emeryturę zapotrzebowaniem na pracę . Ale przecież dziś w Polsce to osoby 50+ nie mówiąc już o 60+ zostają praktycznie bez środków do życia lub pracują na przypadkowych śmieciowych umowach poniżej wyuczonych i zdobywanych latami kwalifikacji albo są zmuszone dać komuś z ZUSu „w łapę’, aby dostać rentę inwalidzką, jaki iż zasiłków dla bezrobotnych to w Polsce praktycznie nie ma, dzięki staraniom Kuronia i jego kumpli z „Komitetu Obrony Robotników”. A tymczasem to tania konkurencja starszych osób wypycha dziś z rynku pracy młodych i zmusza ich tym samym do emigracji oraz pozbawia tym samym szans na kontynuowanie życia w swym miejscu urodzenia . To samo też dotyczy i 50-latków, jako że najnowsze badania pokazują że stanowią oni coraz liczniejszą grupę emigrantów.
2. Argumenty o braku pieniędzy nie wywierają na mnie także wrażenia – niech rząd zrezygnuje n.p. z planowanych na 130 mld. zł zbrojeń , jako że wystarczy nam przecież armia 50 tysięczna, jako że tak czy inaczej to z Rosją czy Niemcami a nawet z Białorusią i tak wojny nie wygramy a do poprawy samopoczucia władzy oraz pokonania Czech, Słowacji, Litwy, czy też resztek Ukrainy to wystarczy nam góra 50 tysięcy ładnie umundurowanych żołnierzy i żołnierek. Dobrze więc że Kaczyński ma zamiar odwrócić ten proces, ja go szczerze w tym wysiłku będę popierał, choć nie jest mi raczej po drodze z PiSem ze względu ja jego klerykalizm.
Luap
1. W Krakowie nie było wtedy górnictwa czy hutnictwa, ale było ono w pobliskim Zagłębiu czy nawet Jaworznie, a Katowice nie miały wówczas żadnych tradycji akademickich!
2. Energii się nie produkuje; ja się tylko przetwarza, n.p. chemiczną czy też jądrową na elektryczną. Ty chyba fizyki w szkole nie miałeś!
2. Chiny i Indie, czyli dwie niedługo już największe gospodarki świata, od lat stawiają na energetykę jądrową.
18 października o godz. 10:50 36224
Mixx
Tak, tu chodzi tylko i wyłącznie o to, by państwo mogło wypłacać emerytury tylko nielicznej grupce ludzi, jako iż większość ludzi pracy nie dożyje przecież tego wciąż poodnoszonego wieku emerytalnego. Mam więc nadzieję, że przyszły rok będzie ostatnim rokiem istnienia tego zbrodniczego przecież PO.
18 października o godz. 10:51 36225
Marcin
Tiereszkowa wciąż żyje i ma dziś 77 lat, a podczas XXII Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Soczi, to była ona jedną z 8 osób niosących flagę olimpijską. A ta udekorowana radziecka striptiserka to jest przecież tylko osoba fikcyjna… Rozpił się zaś z dobrobytu Tuszczenko, stąd też wysłano go, za nasze pieniądze, na odwykówkę na pewną wysepkę na Morzu Śródziemnym.
18 października o godz. 10:52 36226
Axiom
Racja: od ćwierćwiecza brakuje Polsce polityki ekono-micznej oraz strategii rozwoju gospodarki, przez co wszystkie reżymy z ostatnich 25 lat to tylko miotają się przy korycie bez ambicji dla Polski, bez planu i bez strategii a jedynym ich celem jest trzymanie swego zachłannego pyska przy korycie jak długo się tylko da, a najbardziej zawodzi tu tzw. ‘entelygencja’ i tacy ‘łuczeni’ jak Kasprowicze, którzy bezkrytycznie akceptują beznadziejne postępowanie kolejnych polskich (nie)rządów. 🙁
18 października o godz. 10:52 36227
Kaliban
A więc zgadzamy się, że ZUSy oraz inne KRUSy należy zamknąć, a emerytury oraz renty wypłacać bezpośrednio z dochodów budżetu państwa. I zgoda – zmiana rządzących nami elit może zajść, zgodnie z teoria elit V. Pareto, tylko przez rewolucję.
18 października o godz. 10:53 36228
Ted
1. Pełna zgoda: gdyby w Polsce brakowało rąk do pracy, a bezrobocie było na poziomie góra 5-6%, to można by uzasadniać późniejszy (n.p. 67 lat) wiek przechodzenia na emeryturę zapotrzebowaniem na pracę . Ale przecież dziś w Polsce to osoby 50+ nie mówiąc już o 60+ zostają praktycznie bez środków do życia lub pracują na przypadkowych śmieciowych umowach poniżej wyuczonych i zdobywanych latami kwalifikacji albo są zmuszone dać komuś z ZUSu „w łapę’, aby dostać rentę inwalidzką, jaki iż zasiłków dla bezrobotnych to w Polsce praktycznie nie ma, dzięki staraniom Kuronia i jego kumpli z „Komitetu Obrony Robotników”. A tymczasem to tania konkurencja starszych osób wypycha dziś z rynku pracy młodych i zmusza ich tym samym do emigracji oraz pozbawia tym samym szans na kontynuowanie życia w swym miejscu urodzenia . To samo też dotyczy i 50-latków, jako że najnowsze badania pokazują że stanowią oni coraz liczniejszą grupę emigrantów.
2. Argumenty o braku pieniędzy nie wywierają na mnie także wrażenia – niech rząd zrezygnuje n.p. z planowanych na 130 mld. zł zbrojeń , jako że wystarczy nam przecież armia 50 tysięczna, jako że tak czy inaczej to z Rosją czy Niemcami a nawet z Białorusią i tak wojny nie wygramy a do poprawy samopoczucia władzy oraz pokonania Czech, Słowacji, Litwy, czy też resztek Ukrainy to wystarczy nam góra 50 tysięcy ładnie umundurowanych żołnierzy i żołnierek. Dobrze więc że Kaczyński ma zamiar odwrócić ten proces, ja go szczerze w tym wysiłku będę popierał, choć nie jest mi raczej po drodze z PiSem ze względu ja jego klerykalizm
18 października o godz. 10:54 36229
Luap
1. W Krakowie nie było wtedy górnictwa czy hutnictwa, ale było ono w pobliskim Zagłębiu czy nawet Jaworznie, a Katowice nie miały wówczas żadnych tradycji akademickich!
2. Energii się nie produkuje; ja się tylko przetwarza, n.p. chemiczną czy też jądrową na elektryczną. Ty chyba fizyki w szkole nie miałeś!
2. Chiny i Indie, czyli dwie niedługo już największe gospodarki świata, od lat stawiają na energetykę jądrową.
18 października o godz. 10:56 36230
DLCZEGO NA TM BLOGU „E K O N O M I A” JEST SŁOWEM ZAKAZANYM?
Mixx
Tak, tu chodzi tylko i wyłącznie o to, by państwo mogło wypłacać emerytury tylko nielicznej grupce ludzi, jako iż większość ludzi pracy nie dożyje przecież tego wciąż poodnoszonego wieku emerytalnego. Mam więc nadzieję, że przyszły rok będzie ostatnim rokiem istnienia tego zbrodniczego przecież PO.
Marcin
Tiereszkowa wciąż żyje i ma dziś 77 lat, a podczas XXII Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Soczi, to była ona jedną z 8 osób niosących flagę olimpijską. A ta udekorowana radziecka striptiserka to jest przecież tylko osoba fikcyjna… Rozpił się zaś z dobrobytu Tuszczenko, stąd też wysłano go, za nasze pieniądze, na odwykówkę na pewną wysepkę na Morzu Śródziemnym.
Axiom
Racja: od ćwierćwiecza brakuje Polsce polityki e k o n o m i c z n e j oraz strategii rozwoju gospodarki, przez co wszystkie reżymy z ostatnich 25 lat to tylko miotają się przy korycie bez ambicji dla Polski, bez planu i bez strategii a jedynym ich celem jest trzymanie swego zachłannego pyska przy korycie jak długo się tylko da, a najbardziej zawodzi tu tzw. ‘entelygencja’ i tacy ‘łuczeni’ jak Kasprowicze, którzy bezkrytycznie akceptują beznadziejne postępowanie kolejnych polskich (nie)rządów. 🙁
Kaliban
A więc zgadzamy się, że ZUSy oraz inne KRUSy należy zamknąć, a emerytury oraz renty wypłacać bezpośrednio z dochodów budżetu państwa. I zgoda – zmiana rządzących nami elit może zajść, zgodnie z teoria elit V. Pareto, tylko przez rewolucję.
Ted
1. Pełna zgoda: gdyby w Polsce brakowało rąk do pracy, a bezrobocie było na poziomie góra 5-6%, to można by uzasadniać późniejszy (n.p. 67 lat) wiek przechodzenia na emeryturę zapotrzebowaniem na pracę . Ale przecież dziś w Polsce to osoby 50+ nie mówiąc już o 60+ zostają praktycznie bez środków do życia lub pracują na przypadkowych śmieciowych umowach poniżej wyuczonych i zdobywanych latami kwalifikacji albo są zmuszone dać komuś z ZUSu „w łapę’, aby dostać rentę inwalidzką, jaki iż zasiłków dla bezrobotnych to w Polsce praktycznie nie ma, dzięki staraniom Kuronia i jego kumpli z „Komitetu Obrony Robotników”. A tymczasem to tania konkurencja starszych osób wypycha dziś z rynku pracy młodych i zmusza ich tym samym do emigracji oraz pozbawia tym samym szans na kontynuowanie życia w swym miejscu urodzenia . To samo też dotyczy i 50-latków, jako że najnowsze badania pokazują że stanowią oni coraz liczniejszą grupę emigrantów.
2. Argumenty o braku pieniędzy nie wywierają na mnie także wrażenia – niech rząd zrezygnuje n.p. z planowanych na 130 mld. zł zbrojeń , jako że wystarczy nam przecież armia 50 tysięczna, jako że tak czy inaczej to z Rosją czy Niemcami a nawet z Białorusią i tak wojny nie wygramy a do poprawy samopoczucia władzy oraz pokonania Czech, Słowacji, Litwy, czy też resztek Ukrainy to wystarczy nam góra 50 tysięcy ładnie umundurowanych żołnierzy i żołnierek. Dobrze więc że Kaczyński ma zamiar odwrócić ten proces, ja go szczerze w tym wysiłku będę popierał, choć nie jest mi raczej po drodze z PiSem ze względu ja jego klerykalizm.
Luap
1. W Krakowie nie było wtedy górnictwa czy hutnictwa, ale było ono w pobliskim Zagłębiu czy nawet Jaworznie, a Katowice nie miały wówczas żadnych tradycji akademickich!
2. Energii się nie produkuje; ja się tylko przetwarza, n.p. chemiczną czy też jądrową na elektryczną. Ty chyba fizyki w szkole nie miałeś!
2. Chiny i Indie, czyli dwie niedługo już największe gospodarki świata, od lat stawiają na energetykę jądrową.
Twój komentarz czeka na moderację.
18 października o godz. 11:42 36233
@Luap, Niemcy zrezygnowaly z wegla bo go nie maja. Decyzja logiczna i ci sie podoba. Podobnie Islandia postanowila nie uprawiac bananow, sorry zly klimat. Podobnie BMW nie zatrudnia 20 tys inzynierow w osrodku badawczym bo im az tylu nie potrzeba. A Szwajcaria postanowila nie budowac portu morskiego bo nie ma dostepu do morza.
Jasne ?
Ale jedno jest pewne. Dla kk nigdy nie jest za malo. Im wiecej nakradna tym bardziej sa glodni.
18 października o godz. 12:46 36239
Niemcy po pristu trzymają swój węgiel na „czarną godzinę”, czyli kiedy wyczerpią się zasoby taniej ropy oraz taniego gazu. Ich jest na to po prostu stać.
18 października o godz. 12:48 36240
Axiom:poniewaz podalem w jez.polskim,gdie to mozna przeczytac, a z tym niemieckim weglem to totalna bzdura,koncze z toba,jak kieys z Kaganem wszelka dyskusje:zyj w soim wyimaginowanym swiecie!To ci wolno!!!
18 października o godz. 12:56 36242
Luap
Ty o gospodarce Rajchu to masz takie pojęcie, jak blind ma o kolorach!
18 października o godz. 13:15 36244
@doadmina – nie musisz każdemu odpowiadac ani tym bardziej każdemu z osobna pisac to samo. Sprawia to wrażenie, że dla Ciebie liczy się ilośc, jednak to utrudnia merytoryczną ocenę gdyż wielu zaatakuje Cię za formę pomijając treśc. Znasz już mnie na tyle, że wiesz iż czynię to dla Twego dobra.
Jeśli walczymy o jakąś sprawę czy ideę to szukajmy wsród dyskutantów tego co nas łaczy a pomińmy ( przynajmniej na razie ) to co nas dzieli. Ja z każdej ( prawie) z powyższych wypowiedzi mogę wyciągnąc fragment i napisac „zgadzam się” (ale nie „ganz genau” – mam nadzieję, ze Ty oraz Marcin i axiom1 rozumiecie o co mi chodzi ).
Merytorycznie – chciałem zainicjowac dyskusję ledwo pojawił się wpis Gospodarza, pisząc to, o czy Wy napisaliście ale stwierdziłem, że ile razy można się powtarzac i mogłbym użyc niestosownych słów.
Nasunęlo mi się takie określenie, że niektórzy kucharze, uważający sie za biegłych w swym fachu nie mają pojęcia skąd się bierze mleko czy chleb i że najważniejsze jest to, w którym sklepie jest taniej.
18 października o godz. 13:25 36247
Kaesjot:najgorsze jest to,ze ten pieniacz pisze bzdury,czego sam nie potrafisz ocenic albo tez nie chcesz=na jedno wychodzi!
Na temat meritum,nie zabierasz glosu:czyzby dr Kasprowicz mial racje??????
A co z tym BMW????
18 października o godz. 14:02 36248
Nawet glowny zbrodniarz ostatniego 25 lecia, Balcerowicz, stal sie glosnym krytykiem isntniejacego balaganu.
‚Dług publiczny sięga 193 proc. PKB. Polską gospodarkę czeka spowolnienie”
http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/735827,dlug-publiczny-siega-193-proc-pkb-polska-gospodarke-czeka-spowolnienie.html
W sumie, dlug publiczny, ten jawny i ten ukryty osiagnal sume okolo 4.1 biliona zl. Przecietny polak jest winny okolo 110 tys zl. a przcietny podatnik 303 tys zl.
To dotyczy rowniez Kasporwicza. W latach ‚cudownej transformacji’ Kasprowicz dostal od rezimu 303 tys zl. Bo patrzac na to innaczej,…. gdyby Kasprowicz (i inni podatnicy) placil wystarczajaco podatku by balansowac budzety niekompetetnych rezimow ktore popiera to nie bylo by dlugu publicznego tego jawnego ani tego ukrytego.
Ale byl pomysl jak wiemy, wyjebac polskie dzieci. Bo tym jest zadluzenie kraju na ich konto.
Panie Kasprowicz to to samo jakbym ja kupil sobie samochowd, wynajal dziwke, spedzil urlop pod palmami w cieplym kraju i wyslal panu rachunek. I tak przez 25 lat.
18 października o godz. 14:08 36250
@Luap
Pelna zgoda, Niemcy zrezygnowali z wydobycia wegla bo go nie maja. Ta decyzja jest absolutnie sluszna.
Niemcy rowniez rezygnuja z elektrowni atomowych ktore nie zatruwaja srodowiska i zastapia je eletrowniami weglowymi i gazowymi ktore produkuja CO2 poza elektrycznoscia. I jednoczesnie Niemcy naciskaja na lekarza pediatre by ta zamykala polskie elektrownie weglowe. Luap, gdzie do kurwy nedzy jest lu logika ?
18 października o godz. 17:40 36274
Kaczyński Wam wszystko obieca, a w przypadku wieku emerytalnego wprowadzi świadczenia te od 50 lat. Może obiecywać, bo katastrofy finansowej kraju nie dożyje stary pryk. Skąd taka dążność tego małego małojca do koryta. Wiem jedno, że chce nam „wywinąć” taką Polskę, że nam się jej odechce na wieki.
18 października o godz. 18:25 36283
Kaesjot
Ja w ogóle, to nie muszę tu pisać, ale że akurat mam trochę wolnego czasu, a więc piszę. I zgoda, nie z każdym muszę się zgadzać całkowicie, ale to znaczy, że muszę jasno wykładać swoje stanowisko. A że się powtarzam – no cóż, to taki nawyk starego belfra, starający się wbijać elementarne prawdy do tych, jakże dziś odpornych na wiedzę, studenckich mózgów.
I zgoda – Kasprowicz ma bardzo ograniczony horyzont intelektualny, jako że on nie rozumie, że gospodarka jako całość musi zaspokajać potrzeby konsumentów, a nie, jak on to w swej naiwności uważa – dostarczać coraz to większych zysków coraz to mniejszej garstce kapitalistów.
Axiom
1. Niemcy mają wciąż pod ziemią masę węgla kamiennego, tyle, że jego wydobycie wydaje się im chwilowo mało opłacalne, a więc traktują oni swoje złoża węgla kamiennego jako strategiczną rezerwę na przyszłość, jako iż ich politycy, w odróżnieniu od naszych, myślą jednak czasem o przyszłości. A na razie, to palą oni pod kotłami swych elektrowni węglem brunatnym, przy okazji zatruwając środowisko, a zamykają niekopcące elektrownie jądrowe. No cóż – Niemcy są też znani z tego, że co kilkadziesiąt lat zaczynają oni mieć bzika na jakimś punkcie – w latach 1930tych to byli Żydzi, a dziś jest nim energetyka jądrowa. 🙁
2. Dobre porównanie jeśli chodzi o Kasprowicza i jego życie na cudzy koszt.
18 października o godz. 20:42 36290
@ doadmina
„Chiny i Indie, czyli dwie niedługo już największe gospodarki świata, od lat stawiają na energetykę jądrową.”
Indie sa najbardziej zaawansowane w reaktorach torowych. Ten kraj manajwieksze zloza tego materialu na swiecie. Przyszlosc energetyki jadrowej lezy w torze. Ta technologie dopiero sie rozwija. Oczywiscie ze Polska zrobila powazny blad ze okresie gdy Zarnowiec byl w budowie przerwala budowe. Na szczescie, albo nieszczescie wygaszono wielki przemysl w ostatnich 25 latach, dlatego nie bylo dotad katastrofalnego kryzysu energetycznego. Jednak jak panstwo chce zaczac wchodzic na droge rozwoju, nie ma wyjscia, musi nadrabiac zaleglosci ktore sa wynikiem glupoty. Jeden krok do przodu, dwa do tylu, to jest taki taniec ktory przez ostatnie 25lat robi Polska. Wlasciwie to juz robi 35 lat, tyle ze wczesniejsza dekada to byl efekt sankcji ktore sobie sami nalozylismy przez polityczne huliganstwo. Gospodarka nie znosi politycznego huliganstwa. Kazdy kraj ktory sobie pozwoli na cos takiego, wypycha siebie z miedzynarodowego podzialu pracy, a tym samym robi sobie na zlosc. Gdy kraj udaje ze funkcjonuje prawidlowo pozyczajac pieniadze, to jest oczywista sprawa ze nie moze tworzyc miejsc pracy. Miejsca pracy powstaja same przy zdrowej gospodarce. Jezeli ona jest oparta na zalozeniu ze jakos to bedzie, to z tory wiadomo ze nie bedzie.
18 października o godz. 23:54 36300
Nie kapnalem ,ze doadmin ti Kagan,ekonom:w sumie pienacz;zmyslajacy nie istniejace …Z polglowkiem + Axiom nie prowadze dyskusji!
Ale:
Marcin :byles u lekarza??Co z Oplem????
Kaesjot:co Z BMW???
Wy dwaj ostatni znacie gospodarke RFN tak samo jak Zanzibaru i dajecie sie nabierac na zwykla propagande inormatyczna polglowkow!
19 października o godz. 0:45 36306
Ciągle widzę te same pseudoargumenty, że nauczyciel ponad 60-cio letni nie może już nikogo uczyć, że policjant w tym wieku nie będzie gonił złodziei, że górnik… Ręce i nogi opadają. Po pierwsze górnik, policjant i baletnica mogą robić coś innego. To że utracą zdolność tańca lub gonienia złodziei nie znaczy, że muszą przejść na utrzymanie młodszych. Mogą i powinni nadal sami się utrzymywać robiąc to, do czego są zdolni. Problemem naszej gospodarki nie jest demografia. Problemem jest panujący ustrój feudalny, w którym nie potrzeba aż tylu poddanych. Przy kwotach wydatkowanych na przywileje wybranych grup a także kwotach traconych ze względu na zasady ustrojowe jasnym jest, że kraju nie stać na utrzymanie takiej liczby ludności i podobnie jak w Somalii, ludność musi radzić sobie sama. Gdybyż jeszcze jak w Somalii, państwo odczepiło się od dochodów owej ludności!
19 października o godz. 7:22 36318
nie wiem, najwyraźniej jestem za głupia, żeby zrozumieć sens podnoszenia wieku emerytalnego, bo argument, że mamy zbyt wielu emerytów, a za mało osób młodych, które by zarobiły na bieżące emerytury, nie przemawia do mnie. Mam 25 lat i chętnie podjęłabym prace na stanowisku w moim zawodzie, ale niestety nie mogę, bo siedzi tam rzesza 60 latków.
Pozdrawiam innych młodych, dla których brakuje miejsc pracy.
19 października o godz. 9:28 36324
camel
19 października o godz. 0:45
Zapominasz o kwocie wydanej na wszystkich polskich podatnikow (w tym na siebie) w ostatnich 25 latach. To 1000 mld zl, to wartosc dlugu publicznego. Ty sam osobiscie dostales 303 tys zl. Bo az o tyle rezimy ostatnch 25 lat obnizyly twoje podatki aby kupic twoj glos w wyborach. (ktore i tak sa fikcja). Czyli co roku nie wplacales 12.12 tys zl podatku. (1000 miesiecznie) Podobnie jak Kasprowicz i inni podatnicy. Za tysiac zl miesiecznie tolerujesz tepote rezimu i kopiesz dolek pod swoim dzieckiem.
Somalizacja Polski postepuje. Nawet interwencja amerykanska nie jest potrzebna. Dlugi i kryzys demograficzny zrobia swoje.
@Marcin
Nie bedzie zadnych elektrowni opartych na thor (thorium). Pzyszlosc nalezy do kontorlowanych reakcji laczenia. Zaawansowane proby w tej dziedzinie prowadza USA, Brytania, Francja i Rosja. Niestety ani nie Polska ani Watykan.
Rosja jest najblizej sukcesu co ty oszolom-nienawistnik-rusofob za cala pewnoscia zanegujesz. Rosja zapprosila juz Chiny do dalszej wspolpracy i Chiny to zaproszenie przyjely.
19 października o godz. 10:08 36327
Camel
1. Ciekawe, w jaki sposób chcesz przekwalifikować tych 60-letnich nauczycieli, górników, hutników, pilotów, strażaków czy też policjantów? Gdzie też znajdziesz dla nich pracę w kraju, gdzie 50 lat oznacza, że tzw. pracodawcy (wł. pracobiorcy, jako iż są oni niejako ;konsumentami” pracy) nie są już tobą zainteresowani ze względu na twój „podeszły” wiek? Chyba, ze chcesz ich przekwalifikować na urzędników – wtedy to zgoda, mogą oni „pracować” nawet do 70-ki, ale tylko jeszcze bardziej obciążając budżet państwa!
2. Problemem Polski, podobnie jak Somalii, jest zaś głównie niska wydajność pracy wynikająca z ich zacofania cywilizacyjnego oraz kapitalizm, stąd więc mamy z jednej strony biedę a z drugiej nadmiar ludności, jako iż niskie zarobki nie są w stanie wygenerować takiego popytu, aby opłacało się zatrudnić wszystkich chętnych do pracy, a z kolei wysokie bezrobocie ogranicza popyt i tak zamyka się to błędne kapitalistyczne koło. Aby zaś tego nie zauważyć, to trzeba skończyć wyższe studia ekonomiczne w USA, i to na poziomie doktora, jak to widzimy w przypadku Gospodarza tego blogu.
3. W Somalii też są podatki – płacą je tam bowiem praktycznie wszyscy, tyle, że w nieco inny sposób niż w Polsce, jako iż w Somalii „właściwej” (dawnej włoskiej) to ściągają je głównie lokalni watażkowie, a nie, jak w Polsce, rząd centralny poprzez swoje lokalne placówki. Ale już w takim n.p. Somalilandzie (dawne brytyjskie Somali), to istnieje silna władza państwowa, a więc także i podatki – takie, jakie znamy w Polsce.
Marcin
1. Zgoda, Polska powinna dawno emu zakończyć budowę elektrowni jądrowej w Żarnowcu, szczególnie, iż miał być tam zainstalowany bezpieczny, czeski reaktor Skody. Ale agentura CIA w Polsce, podająca się za NSZZ Solidarność, skutecznie ten projekt „udupiła” przy znacznej pomocy ze strony KK oraz jego szefa, niejakiego K. Wojtyły. No cóż – KK był zawsze wrogiem postępu, a wiec nie powinno to nikogo dziwić, nawet samego Dziwisza.
2. Długi „jako takie” nie są z definicji złe – ważne jest bowiem głównie to, na co one zostaną wydane. Jeśli tak jak dziś w Polsce są one przejadane, to jest źle, ale gdyby za nie finansować rozwój Polski, czyli rozwój naszej własnej nauki (w znaczeniu „science”, czyli nauki ścisłe, społeczne, przyrodnicze oraz medyczne i techniczne), naszej polskiej myśli technicznej oraz naszego przemysłu, szczególne zaś tak nielubianego przez Gospodarza tego blogu przemysłu wysokich technologii (high tech), to wtedy było by nas od dawna stać nie tylko na spłatę tych długów, ale także aby w przyszłości stać się nie jak dziś dłużnikiem, a wierzycielem innych państw oraz zagranicznych banków.
19 października o godz. 10:10 36328
Camel
1. Ciekawe, w jaki sposób chcesz przekwalifikować tych 60-letnich nauczycieli, górników, hutników, pilotów, strażaków czy też policjantów? Gdzie też znajdziesz dla nich pracę w kraju, gdzie 50 lat oznacza, że tzw. pracodawcy (wł. pracobiorcy, jako iż są oni niejako ;konsumentami” pracy) nie są już tobą zainteresowani ze względu na twój „podeszły” wiek? Chyba, ze chcesz ich przekwalifikować na urzędników – wtedy to zgoda, mogą oni „pracować” nawet do 70-ki, ale tylko jeszcze bardziej obciążając budżet państwa!
2. Problemem Polski, podobnie jak Somalii, jest zaś głównie niska wydajność pracy wynikająca z ich zacofania cywilizacyjnego oraz kapi-talizm, stąd więc mamy z jednej strony biedę a z drugiej nadmiar ludności, jako iż niskie zarobki nie są w stanie wygenerować takiego popytu, aby opłacało się zatrudnić wszystkich chętnych do pracy, a z kolei wysokie bezrobocie ogranicza popyt i tak zamyka się to błędne kapi-talistyczne koło. Aby zaś tego nie zauważyć, to trzeba skończyć wyższe studia eko-no-miczne w USA, i to na poziomie doktora, jak to widzimy w przypadku Gospodarza tego blogu.
3. W Somalii też są podatki – płacą je tam bowiem praktycznie wszyscy, tyle, że w nieco inny sposób niż w Polsce, jako iż w Somalii „właściwej” (dawnej włoskiej) to ściągają je głównie lokalni watażkowie, a nie, jak w Polsce, rząd centralny poprzez swoje lokalne placówki. Ale już w takim n.p. Somalilandzie (dawne brytyjskie Somali), to istnieje silna władza państwowa, a więc także i podatki – takie, jakie znamy w Polsce.
19 października o godz. 10:11 36329
Marcin
1. Zgoda, Polska powinna dawno emu zakończyć budowę elektrowni jądrowej w Żarnowcu, szczególnie, iż miał być tam zainstalowany bezpieczny, czeski reaktor Skody. Ale agentura CIA w Polsce, podająca się za NSZZ Solidarność, skutecznie ten projekt „udupiła” przy znacznej pomocy ze strony KK oraz jego szefa, niejakiego K. Wojtyły. No cóż – KK był zawsze wrogiem postępu, a wiec nie powinno to nikogo dziwić, nawet samego Dziwisza.
2. Długi „jako takie” nie są z definicji złe – ważne jest bowiem głównie to, na co one zostaną wydane. Jeśli tak jak dziś w Polsce są one przejadane, to jest źle, ale gdyby za nie finansować rozwój Polski, czyli rozwój naszej własnej nauki (w znaczeniu „science”, czyli nauki ścisłe, społeczne, przyrodnicze oraz medyczne i techniczne), naszej polskiej myśli technicznej oraz naszego przemysłu, szczególne zaś tak nielubianego przez Gospodarza tego blogu przemysłu wysokich technologii (high tech), to wtedy było by nas od dawna stać nie tylko na spłatę tych długów, ale także aby w przyszłości stać się nie jak dziś dłużnikiem, a wierzycielem innych państw oraz zagranicznych banków.
19 października o godz. 10:14 36330
Mr Kasprowicz, PhD
Why „economy” in its Polish spelling is a dirty word on this blog?
19 października o godz. 10:24 36331
Gama
Kaczor nie jest z mojej bajki, ale wolę go zdecydowanie od duetu Tusk-Kopacz. Po prostu w obecnych warunkach wysokiego, strukturalnego oraz chronicznego bezrobocia, jakie obserwujemy w Polsce od roku 1990, to racjonalne jest wysłanie 60-latków (a nawet 55-latków) na emerytury, aby tym samym zwolnili oni swoje miejsca pracy dla młodszych, a więc także wydajniejszych pracowników, zwiększając w ten sposób PKB a więc także i wpływy do budżetu państwa, co zapewniło by także pełne pokrycie finansowe tych zwiększonych wydatków na emerytury. Tyle, że aby to zrozumieć, to trzeba być dobrym ekonomistą, a nie nieudanym historykiem nieznającym nawet dobrze angielskiego (jak by nie było, języka swych przełożonych z CIA) czy też (nie)młodą, niezadobrą lekarką. Rozumiem bowiem, że o dobrą pracę dla historyka to jest wszędzie dziś zdecydowanie trudno, ale dobra lekarka to nie ma dziś nigdzie w UE czy też w USA problemu ze znalezieniem dobrej pracy!
19 października o godz. 10:25 36333
Gama
Kaczor nie jest z mojej bajki, ale wolę go zdecydowanie od duetu Tusk-Kopacz. Po prostu w obecnych warunkach wysokiego, strukturalnego oraz chronicznego bezrobocia, jakie obserwujemy w Polsce od roku 1990, to racjonalne jest wysłanie 60-latków (a nawet 55-latków) na emerytury, aby tym samym zwolnili oni swoje miejsca pracy dla młodszych, a więc także wydajniejszych pracowników, zwiększając w ten sposób PKB a więc także i wpływy do budżetu państwa, co zapewniło by także pełne pokrycie finansowe tych zwiększonych wydatków na emerytury. Tyle, że aby to zrozumieć, to trzeba być dobrym e k o n o m i s t ą, a nie nieudanym historykiem nieznającym nawet dobrze angielskiego (jak by nie było, języka swych przełożonych z C I A) czy też (nie)młodą, niezadobrą lekarką. Rozumiem bowiem, że o dobrą pracę dla historyka to jest wszędzie dziś zdecydowanie trudno, ale dobra lekarka to nie ma dziś nigdzie w UE czy też w USA problemu ze znalezieniem dobrej pracy!
19 października o godz. 10:30 36334
@ axiom1
Zimna fuzja to jest bulsheet. Reaktory torowe juz dzialaja, podczas gdy zimnej fuzji nawet w laboratorium nikt jeszcze nie uzyska. Mini torowe reaktory sa przyszloscia kazdego gospodarstwa domowego. Rosja niech najpierw zbuduje pierwsza autostrade laczacqa Moskwe z Leningradem. Ach przepraszam Swietym Piotrogrodem. Potem niech zrobi druga autostrade pomiedzy Moskwa a Stalingradem. Ach przepraszam Wolgogradem. Oni szybciej zmieniaja te nazwy niz czlowiek jest wstanie zapamietac. A w Soczi po olimpiadzie miala byc druga stolica, ale jakos nie wyszlo, swieci pustka. Na Krym trzeba wysylac pomoc bo brakuje energii i wody. Co za postepowy kraj w ktorym nie mozna zrobic nic normalnie? Zamiast budowac swoj kraj, szpieguja sasiadow. Po co oni szpieguja Polske? Czyzby stala wyzej od nich?
19 października o godz. 10:59 36345
@ doadmina
” iż miał być tam zainstalowany bezpieczny, czeski reaktor Skody”
budowany pod koniec dekady Gierka Metalchem Opole mial byc producentem polskich reaktorow w tym glownie na eksport. Po roku 1980 inwestycje wstrzymano. Nie ma o czym pisac. To se ne wrati.
19 października o godz. 12:12 36356
Obserwuje tu wielki postep. Skok cywilizacyjny ! Jeszcze kilka miesiecy temu ‚ekunum od lemologii nie-stosowanej’ demonstrowal tu swa nienawisc do dlugow. Lo-bosze jak on nienawidzial lichwy, oprocentowania,…. A teraz ‚doadmina’ slusznie zauwaza ze wiekszosc inwestyucji jest finansowana glownie po przez dlugi i nie ma w tym nic ani dziwnego ani zlego.
Ale zadluzanie na przejedzenie jest zlem co rezimy ostanich 25 lat nalogowo robia kupujac sobie glosy wyborcze i nawet kupili dr Kasprowicza.
Dr Kasprowicz sprzedal sie za 300 zl miesiecznie. Bo tyle dodatkowego podatku powinien placic miesiecznie (on i wszyscy podatnicy) w tym roku by zbalansowac budzet.
19 października o godz. 15:01 36384
Pan redaktor mydli oczy, a osoby piszące komentarze wydają się nie rozumieć o co tu właściwie chodzi.
Wiek emerytalny to nie nakaz ilości lat pracy. To ilość lat oczekiwania na dostęp do pieniędzy przywłaszczonych przez państwo tytułem podatku. Dlatego też przedłużenie wieku emerytalnego to finansowanie potrzeb państwa poprzez ograniczenie dostępu obywateli do ich pieniędzy uprzednio przez to państwo zagarniętych. Powoływanie się na średnią (average) dlugość życia to oszustwo statystyczne. Istotna jest mediana (median) jako miernik wskazujący jaki procent dożyje do emerytury, a jaki nie, czyli jak wielka część uprzednio zagarniętych pieniędzy przejdzie na własność państwa.
Innymi słowy: kilkuletnia, bezprocentowa pożyczka w połączeniu z częściową zaledwie spłatą dłużnej sumy, kapish?
Bezrobocie wśród młodzieży jest w tym względzie jest bez znaczenia. Z perspektywy dochodów państwa jest wszystko jedno kto pracuje jeśli ilość pracujących pozostaje bez zmian.
Ludzie jakoś nie mogą pojąć, że państwo zostało stworzone poto by zabierać, a nie poto by dawać.
Idealnie, państwo zabiera tym, których to nie zuboży, poto aby innych wydźwignąć z nędzy. W praktyce, państwo zabiera komu się da ile się da i zużywa to głównie na utrzymanie samego siebie, ze szczególnym uwzględnieniem aparatu koniecznego do utrzymania władzy.
Zmiana rządów, choć pożądana z innych względów, tego nie zmieni.
P.S.
Rozsądny wyborca glosuje na tych, którzy obiecują najmniej; ograniczony na tych którzy najwięcej; głupi na tych, którym ufa.
Pienia wyborcze tak rządu jak i opozycji wskazują na to, że rozsądni wyborcy, jeśli istnieją, to nie głosują.
19 października o godz. 16:24 36400
Kaczyński opowiada dyrdymały, bo za nic nie odpowiada i uważa, że wszystko mu wolno jako opozycji. Na szczęście jego czas powoli się kończy.
19 października o godz. 16:54 36406
Sceptyk
1. Masz sporo racji, ale średnia jest tu dość dobrą miarą, choć oczywiście powinna jej towarzyszyć także mediana oraz dominanta – przydało by się też odchylenie standardowe, ale to jest już zbyt wysoka matematyka jak na ten blog.
2. Ale bezrobocie wśród młodzieży jest w tym względzie bardzo ważne, jako iż, ceteris paribus, im wyższy jest wiek emerytalny, tym wyższe jest bezrobocie wśród młodych! Lekceważenie tego jest wielkim błędem, także z punktu widzenia ekonomii, jako iż młodsi pracownicy są z reguły bardziej wydajni, a więc liczy się nie tylko ilość pracujących, ale także ich wydajność, która jest tym na ogół wyższa im wyższy mamy w niej udział młodych ludzi.
3. Co więc proponujesz? Anarchię, komunizm a może anarcho-komunizm?
Andrzej
Kaczor nie jest z mojej bajki, ale czas to się kończy dla Platformy, po tym jak jej szef uciekł na Zachód, po wyrzuceniu tam milionów Polaków.
19 października o godz. 16:55 36407
Sceptyk
1. Masz sporo racji, ale średnia jest tu dość dobrą miarą, choć oczywiście powinna jej towarzyszyć także mediana oraz dominanta – przydało by się też odchylenie standardowe, ale to jest już zbyt wysoka matematyka jak na ten blog.
2. Ale bezrobocie wśród młodzieży jest w tym względzie bardzo ważne, jako iż, ceteris paribus, im wyższy jest wiek emerytalny, tym wyższe jest bezrobocie wśród młodych! Lekceważenie tego jest wielkim błędem, także z punktu widzenia eko-no-mii, jako iż młodsi pracownicy są z reguły bardziej wydajni, a więc liczy się nie tylko ilość pracujących, ale także ich wydajność, która jest tym na ogół wyższa im wyższy mamy w niej udział młodych ludzi.
3. Co więc proponujesz? Anarchię, komunizm a może anarcho-komunizm?
Andrzej
Kaczor nie jest z mojej bajki, ale czas to się kończy dla Platformy, po tym jak jej szef uciekł na Zachód, po wyrzuceniu tam milionów Polaków.
19 października o godz. 18:04 36413
Mój kalkulator mówi mi, że nie stać nas w ogóle na emerytów i to już od dawna. Zatem oprócz zbierania podwyższonej składki ZUS ( bo przecie systemowi za mało) proponuję wprowadzić emeryturę odwróconą tzn. podzielić ile kto do tej pory wziął i niech oddaje co miesiąc…dla przyszłych pokoleń będzie co zmarnować a właściwie to chyba nie. Raczej znowu czysta oszczędność, bo przecież nie będzie żadnych przyszłych pokoleń…
19 października o godz. 18:30 36416
camel
19 października o godz. 0:45
Masz rację – tak powinno być i tak jest we wielu krajach lecz w naszym jest to nierealne.
Do tego niezbędna jest podmiotowość obywatela, solidaryzm społeczny i wspierająca to legislacja. U nas tymczasem od 25 lat wszystko zmierza w przeciwnym kierunku. Czekam kiedy na nowo Oświęcim uruchomią. Jak się pośpieszą to jeszcze mogą znaleźć fachowców znających się na tym.
19 października o godz. 18:42 36419
@Marcin
Sprecyzuj co jest zrodlem twej podlej nienawisci dla braniego nam narodu rosjan.
Ja rozumiem ze zanim sie nawet urodziles marzylo ci sie by twoi rodzice wydostali sie na wolnosc na zachod po przez kominy krematoriow w obozach koncentracyjnych. Pod warunkiem oczywiscie ze wialo by ze wschodu co moglo by ci sie rowniez nie podobac.
A te ruskie/sowieci przyszli i przepedzili niemcow. Gdzie tam, podarowali Polsce nawet ziemie ktore zdobyli na niemcach. Co za skurwiele. Wiem ze wielka krzywda ci sie stala bo zamaist sie wogole nie urodzic urodziles w Posce. Oczywiscie wiece skrzywdzony i umeczony. Urodziloes sie jako meczennik.
Wiadomo chcialbys teraz naprawic wiekie szkody. Chciabys rozwalic Jalte i Potczdam i poprosic ruskich by te ziemie zdobyte na niemcach przylaczyli sobie do obwodu kalingradzkiego.
Zacznij wiec dzialac w tym kierunku. Inne rusofoby ci w tym pomoga. Rozmontujcie Polske.
Twe poraprcie dla bandero faszyzmu rowniez zapiera dech. Bo obrazasz polakow pomordowanych na Wolyniu, Rivnem i Galicji Wschodniej. To skandaliczne kurestwo z twojej stony szczerze piszac. A twoi bracia bandero-faszysci chca wiecej. Granice pod Tarnowem i Lublinem.
Co za fantastyczny cyckl przemian na Urainie po ich fantastycznej transformacji pod nadzorem zachodu. Rok temu Ukraina potrzebowala $18 mld aby wywiazywac se ze zobowiazan. Teraz juz potrzebuja $30 mld. (nie mylic z dlugiem publicznym)
19 października o godz. 22:20 36435
@ axiom1
„Sprecyzuj co jest zrodlem twej podlej nienawisci dla braniego nam narodu rosjan.:
17 wrzesnia kto napadl na Polske? Nie przypadkiem ten „bratni” narod?
Kogo w Katyniu ci „bracia” mordowali,nie przypadkiem swoich „braci” Polakow?
Kogo ci „bracia” mordowali w czasie wielkiego glodu na Ukraine, nie przypadkiem swoich „braci” Ukraincow?
Kto byl inicjatorem rozbiorow Polski? Nie przypadkiem „bracia” Rosjanie?
Powiadasz ze dali ziemie zachodnie? Komu je dali? Polsce? Najlepiej sie rozdaje czyjes prawda?
A nie chodzilo im przypadkiem o to by nas sklocic na wieki z Niemcami?
Ty albo jestes glupi, albo jester ruskima gentem.
20 października o godz. 8:22 36461
@Marcin
’17 wrzesnia kto napadl na Polske’ Na wroga sie napada. Miedzy wojnami w Polsce szlala biala goraczka nienawisci do ZSRR. W latch 1933-35 Polska planowala wspolny napad z Niemcami na ZSRR.
W Katyniu rozstrzelano polskich zdrajcow. Poddali sie bez walki a dowodztwo ucieklo do Ruminii. Oficery za pochodzenie w Armi Jasnie Panow nie nadawali sie nawet do pracy. Dzisiej w Polsce zostawia sie takich na ulicach zeby zdechli. Ofiary Katynia stanowia zaledwie 1% polskich ofiar zabitych w bestialski sposb przez banderowcow.
Wielki glod na ukrainie nie ma nic wspolnego z Polska. Dlaczego nie interesuje cie wielki glod w USA z lat 1860-66. (nie mylic z wojna domowa)
Inicjatorem polskich rozbiorow byla polska szlachta. Obecnie to ty i rusofobiczna polska dzicz tyracie nad kolejnym rzobiorem Polski.
Zacznij kampanie na rzecz oddania ziem zachodnich do obwodu kaliningradzkiego. Aby nie byc sklocony z Niemcami.
20 października o godz. 8:27 36462
W miarę automatyzacji i dalszego eksportu miejsc pracy do Azji a kto wie czy i nie Afryki wiek emerytalny będzie wydłużany i do 80 roku życia. A i to będzie mało bo po prostu NIE MA PRACY I JEJ NIE BĘDZIE w stopniu wystarczającym do zarobienia na własną emeryturę.
20 października o godz. 9:51 36468
@ axiom1
„W Katyniu rozstrzelano polskich zdrajcow. Poddali sie bez walki ”
Coraz lepiej. Ci „polscy zdrajcy” byli zdrajcami wobec ZSRR ze przeciwko temu panstwu nie walczyli tylko sie poddali? NIe rozsmieszaj mnie. W czasie tej samej wojny pol miliona Niemcow sie poddalo pod Stalingradem. Dlaczego ich nie rozstrzelano? Przeciez to bez byli zdrajcy bo zamiast zginac sie tchorze poddali.
Pewnie NKWD niemialo dosyc amunicji ze ich nie spotkal podobny los jak tych z Katynia, albo moze dlatego ze nie mozna bylo zwalic na Niemcow? Przeciez onicaly czas twierdzili az do czasow Jelcyna ze w Katyniku mordowali Polakow Niemcy. To ktora wersje podtzymujesz, te pierwsza czy te druga?
Widzisz z idiotami zasadniczo niedyskutuje, ale w tym wypadku zrobilem wyjatek.
Nie mozna rozmawiac z kims kto niewie o czym pisze.
20 października o godz. 10:23 36471
Marcin i axiom1
Skończcie Panowie do cholery te pyskówkę.
Jeżeli stale wyciągać będziemy to, co nas dzieli a nie to, co łączy to kłócić się będziemy do usranej śmierci i gówno zdziałamy !!!
Przepraszam pozostałych.
20 października o godz. 10:40 36475
@Marcin
Niemcy ktorzy dostali sie do niewoli pod Stalingradem nadawali sie do pracy. Pozatym jednak wlaczyli co kazdy zwyciezca zawsze docenia. Polscy zdrajcy, oficery za pochodzenie w polskiej armi jasnie panow, poddali sie bez walki i nie nadawali sie do pracy. Nawet nie doswiadczyli pracy. A ich wojskowe kwalifikacje, jazda na koniu i wymachiwanie szabla byly zbyt przestarzale na IIWS. Byli bezuzyteczni.
Zastanawia mnie co obecnie w Polsce rusofobiczna dzicz chce wygrac.
Niestety do wygrania nie ma nic a do stracenia wszystko. Co gorsze, polski dzik rusofob i naturalny warchol naraza nie tylko siebie, ale i sasiada tego w Polsce i tego w Europie Wschodniej. Jest wiec zagrozeniem dla siebie samego i innych ludzi a nawet krajow.
Gdzie tam polski dzik rusofob i naturalny warchol naraza rowniez obywateli krajow Nato. Bo wydaje mu sie ze ludzie innych krajow Nato wysla swe dzeici by walczyly w awanturach sprowokowanych przez polskiego dzika, rusofoba i naturalnego warchola. Tak nie bedzie. Nato was rusofoby oleje.
Jezeli polak prorafi szydzic na armie ktora go ocalila i wyzwolila to w krajach Nato juz dawno wyciagneli z tego wnioski.
W wszystkich znanaych mi narodach przed podjeciem jakiejkolwiek akcji rozwazone zostana jej cele, prowdopodobienstwo ich osigniecia i realistyczny plan ich realizacji.
Natomiast polski dzik rusofob i naturalny warchol wszczyna awantury nawet nie wiedzac co chce osiagnac. Czego przykladem jest Marcin.
Tak sie nie stanie ale rozwazmy ze polski dzik rusofob i naturalny warchol ma swoj dzien. Jego marzenie sie spelnia. Rosja sie rozpada. Wersja 1, setki band przejmuje 10000 glowic nukleranych i co najmniej 100 z nich wybucha nad Polska. Wesja 2, 50 mln rosjan emigruje do Polski. Wesja 3, rosyjski przmysl srowcowy upada, Polska nie ma ani gazu ani ropy,….. i pada w kompletnej anarchi.
Trzeba byc ponizej poziomu bydla zeby z takim zacietrzewieniem dazyc do wlasnej i innych ludzi a nawet krajow katastrofy.
20 października o godz. 11:15 36481
kaesjot
Kazdy rusofob jest anty-polakiem, dazy do zniszczenia siebie samego i ciebie rowniez. I calego kraju a nawet regionu.
Z tym powinnes walczyc jak z ebola zamiast probowac zamiatac pod dywan.
22 października o godz. 15:07 36495
Wszyscy mają wysokie emerytury tylko nie pracownicy którzy najciężej zapierdzielają.
22 października o godz. 21:21 36496
TO JEST MÓJ („DOADMINA”) OSTATNI WPIS NA TYM BLOGU, JAKO IŻ NIE ŻYCZĘ SOBIE LOGOWANIA, KTÓRE POCIĄGA ZA SOBĄ KONIECZNOŚĆ PODANIA REDAKCJI „POLITYKI” MYCH DANYCH OSOBOWYCH ORAZ WYRAŻENIA ZGODY NA PRZETWARZANIE MOICH DANYCH W CELACH MARKETINGOWYCH ORAZ NA OTRZYMYWANIE INFORMACJI OD POLITYKI SP Z O.O. S.K.A. I JEJ KONTRAHENTÓW ŚRODKAMI KOMUNIKACJI ELEKTRONICZEJ.
22 października o godz. 22:21 36497
I znalazł sie sposób na „niiepotrzebnych gości”
Lepiej Redakcja nie mogła zrobić, jak wprowadzając nowe zasady logowania.
Jak ktoś ma cos do ukrycia , nie musi se logować.
23 października o godz. 9:31 36498
Jak widać, wymóg logowania skutecznie zabija dyskusję…
23 października o godz. 10:37 36499
Zwolennikom logowania przypominam, że nie mogą oni narzucać swych upodobań innym, szczególnie zaś tym, którzy zdają sobie sprawę z niebezpieczeństw związanych z udostępnianiem swych danych osobowych zbyt dużej ilości osób. Przecież nie mamy żadnej gwarancji ze strony POLITYKI, że ktoś z jej pracowników nie użyje naszych danych w celach niezgodnych z prawem! Ale wtedy, to będzie już dla nas za późno! A więc tłumaczę raz jeszcze: logowanie wymaga podania swojego adresu email, a ten powiązany jest na ogół z danymi osobowymi, ergo możliwość kradzieży tożsamości (identity theft). Nie zdziwcie się więc, zwolennicy logowania, jeśli pewnego pięknego dnia dostaniecie list od komornika a wasze konto w banku zostanie albo zajęte przez tegoż komornika, albo też dowiecie się, ze ktoś, podający się za was, pożyczył właśnie z banku 100 franków szwajcarskich, ale że spłacać ten kredyt będziesz musiał(a) ty…
Szalom!
23 października o godz. 11:18 36500
doadmina
23 października o godz. 10:37
Bredzisz. Nowe zasady logowania niczego nie zmieniaja. Jest natomiast poprawa bo logowanie wyklucza ze inna osoba moze pisac pod innej osoby imieniem.(nickem)
Poprzednio tez podawales swoj e-mail. Nie jest rowniez prawda ze twoje dane osobowe zostana wykorzystane bo rejerstracja nie wymaga danych ospbowych. A opcja czy mozesz byc kontaktowany w celach marketingowych byla do wybrania.
Potwierdzasz juz znana opinie. Im polak bardziej wyksztalcony w kierunkach pasozytniczo-spoleczno-humanistycznych-lemologia nie stosowana tym glupszy.
23 października o godz. 15:48 36501
Axiom
Znów się wygłupiasz:
1. Nowe zasady komentowania wymagają logowania, a więc podania swojego adresu email, a ten z kolei powiązany jest na ogół z twoimi danymi osobowymi, ergo możliwość kradzieży twej tożsamości (identity theft). Nie zdziw się więc, jeśli pewnego pięknego dnia dostaniesz list od komornika a twoje konto w banku zostanie albo zajęte przez tegoż komornika, albo też dowiesz się, ze ktoś, podający się za ciebie, pożyczył właśnie z banku 100 franków szwajcarskich, ale że spłacać ten kredyt będziesz musiał ty.
2. Z drugiej strony, możliwe jest oczywiście wykradzenie czyjegoś loginu, tak więc w dalszym ciągu inna osoba będzie mogła pisać pod innej osoby imieniem.(nickem).
3. Poprzednio też musiałem podać jakiś email, ale podawałem fikcyjny, który nie był weryfikowany przez POLITYKĘ, a obecnie, aby utworzyć login, to muszę podać email prawdziwy, jako iż na niego dostaję link do aktywacji mego konta na serwerach POLITYKI.
4. Jak ci już to wyjaśniałem, aby utworzyć login do POLITYKI, to trzeba podać adres poczty elektronicznej (email), a aby ten utworzyć, to z kolei trzeba podać swoje dane osobowe, n.p. w AOL imię, nazwisko, płeć, datę urodzenia oraz kod pocztowy. A cóż jest prostszego niż wymiana danych pomiędzy POLITYKĄ a AOL (dawniej Netscape), Guglem czy też Jahu?
5. Od roku mniej więcej roku 1957 do roku 1989 to Polską rządzili inżynierowie (nawet Gierek miał formalnie stopień inżyniera górnictwa: „Od lat pięćdziesiątych Gierek oficjalnie legitymował się wykształceniem wyższym, posiadając tytuł inżyniera górnika. W rzeczywistości, jak sam przyznał w jednej z ankiet partyjnych, był „inżynierem zaocznym z dekretu o stopniach inżynierskich„. Faktycznie nigdy nie studiował, a jego wykształcenie ograniczało się do szkoły podstawowej i wspomnianej dwuletniej Szkoły Partyjnej, którą ukończył w latach 1949–1951.W szkole wykładano ”marksizm-leninizm”, historię WKP(b), a także historię Polski i polskiego ruchu robotniczego oraz geografię.” (http://historia.org.pl/2014/02/20/edward-gierek-droga-do-wladzy/). Ale gospodarka jakby nie za dobrze wtedy działała (co zresztą nie znaczy, że dziś działa ona lepiej, ale to jest temat na osobną dyskusję).
6. Odczep się od Lema.
Szalom!
23 października o godz. 20:39 36502
Jeszcze o logowaniu (ad Polityka prywatności Polityki):
1. I jak mam rozumieć to: „Użytkownikom przysługuje prawo wglądu do dotyczących ich danych osobowych oraz prawo do ich poprawiania. Danych zbieranych automatycznie nie da się zmienić ani usunąć.” Jak jest więc z tą możliwością poprawiania moich danych osobowych, które ode mnie wyłudzić mogła POLITYKA, uniemożliwiając mi komentowanie na tym blogu bez ich udostępnienia tejże POLITYCE?
2. Także: „Dane osobowe użytkowników Serwisu zawarte w formularzach rejestracyjnych (…) mogą być one przetwarzane, za zgodą użytkowników Serwisu w prawnie usprawiedliwionych celach Polityki, w tym marketingu bezpośredniego własnych produktów usług Polityki oraz firm z nią współpracujących.” Czyli że każdy, kto zapłaci POLITYCE za to, aby być przez nią uznany, za firmę z nią współpracującą, ma pełny dostęp do danych osobowych przechowywanych przez POLITYKĘ.
3. Ostrzegam też, iż:
– Przetwarzane przez Politykę dane osobowe użytkowników Serwisu mogą zostać udostępnione uprawnionym organom państwa na ich żądanie, na potrzeby prowadzonych przez nie postępowań lub osobom trzecim na podstawie orzeczeń organów państwa.
-. Informacje dotyczące IP użytkowników mogą zostać przekazane uprawnionym organom państwa, na ich żądanie na potrzeby prowadzonych przez nie postępowań lub osobom trzecim na podstawie orzeczeń organów państwa.
4. Polecam też lekturę odnośnie tzw. ciasteczek czyli cookies oraz technologii Local Storage Object LSO).
24 października o godz. 9:15 36503
LOGOWANIE ZABIŁO DYSKUSJĘ NA TYM BLOGU 🙁
25 października o godz. 13:55 36504
Dyskusję na tym blogu zabiło wzajemne napadanie na siebie i obrażanie jeden drugiego.
25 października o godz. 21:59 36505
Kaesjot
Wzajemne napadanie na siebie i obrażanie jeden drugiego obniżyło, i to bardzo, poziom dyskusji na tym blogu, ale zabiło ją logowanie!